Pro přepravu zboží využíváme Zásilkovnu, DPD, Toptrans. Pro přepravu zboží na Slovensko využíváme Zásilkovnu, DPD, Topptrans. V případě dotazů volejte na tel.: +420 722 712 652, nebo pište na e-mail: info@createflow.cz. Recyklační poplatek je zahrnut do ceny produktu. Na dodané produkty, zajišťujeme záruční a pozáruční servis.

Druhy olejů a jejich odstupňování

K čemu se používá olej?
Pro správnou funkci našeho vozů je bezpochyby jedním z nejdůležitějších prvků mazací olej. Motory našich automobilů se skládají z mnoha částí a ozubených kol, které svým provozem a třením způsobují velké opotřebení, a proto je důležité, aby olej sloužil jako mazání těchto součástí a choval se jako film, který zabraňuje nadměrnému opotřebení a přehřívání. S používáním tento olej ztrácí své vlastnosti, takže je velmi důležité, abychom jej pravidelně měnili a abychom věděli trochu, jaké oleje existují a který z nich nejlépe vyhovuje našemu vozidlu.


Druhy ropy podle původu:
Pokud se podíváme na původ oleje, může být 3 typů:

  • Syntetika
  • Minerály
  • Polosyntetický - směs syntetického a minerálního oleje


Druhy podle jejich viskozity:
Kromě svého původu jsou také klasifikovány podle své viskozity při určité teplotě, a proto je klasifikace stanovená SAE (Society of Automotive Engineers) považována za referenční a 2 velké klasifikace :

Monográdní oleje: mají pouze určitý stupeň viskozity
Vícestupňové oleje: mají vysoký viskozitní index.


Klasifikace SAE je založena na Farenheitových teplotách (0 • F -210 • F, což by bylo ekvivalentní -18 ° C a 99 ° C) a stanoví 8 stupňů pro monogrady a 6 pro multigrady. V této klasifikaci nízké počty odpovídají nízké viskozitě a naopak.

Monogrady
Nepoužívají se příliš často, protože jsou navrženy pro práci ve velmi uzavřeném teplotním rozsahu.

Můžeme najít SAE10, SAE20, SAE30 atd ... Pokud není stabilní klima, kde nedochází k žádným tvrdým změnám teploty, nedoporučuje se to, a pokud ano, měli bychom na zimu použít nízký olej SAE (např. SAE10W) a jeden vysoký na teplý podnebí (např .: SAE40)

Vícenásobné
Tyto oleje jsou navrženy tak, aby pracovaly v klimatických podmínkách s větším rozsahem teplot, a proto se většinou používají, protože obsahují aditiva, která umožňují, aby olej při změnách teploty neztrácel viskozitu. 

Některá z nomenklatur, která můžeme najít, jsou:

SAE 5W-30, SAE 10W-40 nebo SAE 15W-40. 

Podívejme se na tento praktický příklad:
SAE 10W-40: písmeno W znamená zimu pro svou schopnost pracovat při nízkých teplotách, v tomto případě 10W naznačuje, že se olej při nízkých teplotách bude chovat jako SAE10W, což upřednostňuje studené starty; a jako SAE40 (40) silnější, když teploty stoupají (60-85 • C)

Stručně řečeno, pro větší ochranu při nízkých teplotách se musíme uchýlit k oleji, který má první číslo co nejnižší a naopak pro vysoké teploty je druhé číslo co nejvyšší!

Existuje také klasifikace podle typu služby (API-American Petroleum Institute), která se objevuje na všech olejových plechovkách a skládá se ze 2 písmen pro:

Druh paliva: „S“ pro benzín a „C“ pro vznětové motory
Kvalita oleje: podle abecedy, od nejnižší po nejvyšší. (Příklad: API-SC)

 

Banner_corousel_SAMOA_Create_Flow

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení